Všeobecné obchodné podmienky

I.
Základné ustanovenia

  1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sú vydané v súlade so zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov, zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, a zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.

Predávajúci:

Obchodné meno: SolarEco SK s.r.o.
IČO: 56401965
DIČ: 2122295373
IČ DPH: SK2122295373

Sídlo: Nováčany 801, 044 21 Nováčany, Slovensko
Zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Košice, Oddiel: Sro Vložka číslo: 60059/V
kontakt: Michal Hruška, konateľ
e-mail: email@solareco.sk
www: eshop.solareco.sk

2. Tieto obchodné podmienky upravujú  vzájomné práva a povinnosti predávajúceho a fyzickej osoby, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, alebo v rámci svojej podnikateľskej činnosti (ďalej len: „kupujúci“) prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na webovej stránke dostupnej na eshop.solareco.sk („ďalej len „internetový obchod“).

3. Ustanovenie obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odlišné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.

II.
Informácia o tovare a cenách

1. Informácie o tovare vrátane cien jednotlivých tovarov a jeho hlavných vlastností sú uvedené pri konkrétnom tovare v katalógu internetového obchodu. Ceny tovarov sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH) a všetkých súvisiacich poplatkov, okrem nákladov za doručenie tovaru.

2. V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Cena za dodanie tovaru sa líši podľa dopravcu a typu prepravnej služby a podľa miesta dodania (zeme), hmotnosti a ceny objednávky. Balné nie je kupujúcemu účtované.

3. Ceny tovarov ostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazené v internetovom obchode. Uvedené ceny sa môžu meniť, kým nie je uzavretá kúpna zmluva s kupujúcim.

4. Každá prezentácia tovaru umiestnená v katalógu internetového obchodu má informatívny charakter, a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadne tohoto tovaru.

5. Predávajúci upozorňuje, že v prípade zjavnej chyby v cene tovaru uvedenej v internetovom obchode nie je povinný dodať tovar za túto cenu. Za zjavnú chybu v cene sa považuje napríklad situácia, keď cena tovaru nezodpovedá obvyklej cene tohto tovaru alebo obsahuje zjavné chyby v písaní (napr. chýba číslica, neobvykle nízka cena alebo cena 0 EUR).

6. V prípade, že dôjde k uzavretiu kúpnej zmluvy s kupujúcim na základe zjavne chybnej ceny, má predávajúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. V takom prípade bude kupujúci o tejto skutočnosti bezodkladne informovaný e-mailom alebo telefonicky.

7. Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nieje možné kombinovať, ak sa predávajúci s kupujúcim nedohodnú inak.

III.
Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy
   

1. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory), hradí kupujúci sám.

2. Kupujúci vykonáva objednávku tovaru týmito spôsobmi:
• prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, ak vykonal predchádzajúcu registráciu v internetovom obchode,
• vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.

3. Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a spôsob doručenia.

4. Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo Objednať. Údaje uvedené v objednávke sú po potvrdení predávajúcim považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie kupujúceho o tom, že se zoznámil s týmito obchodnými podmienkami.
       
5. Bezodkladne po obdržaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o prijatí objednávky na e-mailovú adresu, ktorú kupujúci uviedol pri objednávke. Po obdržaní tohto potvrdenia e-mailom sa objednávka považuje za uzavretú kúpnu zmluvu a teda za záväznú.

6. Odoslaním objednávky kupujúci bez výhrad prijíma všetky ustanovenia obchodných podmienok v znení platnom v deň odoslania objednávky, vrátane ceny objednaného tovaru a prípadných nákladov na dopravu, pokiaľ nebolo dohodnuté inak. Odoslanou objednávkou je kupujúci neodvolateľne viazaný.

7. Podaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a súhlasí s nimi. Na tieto obchodné podmienky, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy, bol kupujúci dostatočne upozornený ešte pred samotným uskutočnením objednávky a mal možnosť sa s nimi oboznámiť.
       
8. V prípade, že niektorý z požiadaviek uvedených v objednávke nie je predávajúci schopný splniť, zašle kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu upravenú ponuku. Upravená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky predávajúcemu na jeho e-mailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach.
        
9. Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku do okamihu, keď je objednávka odovzdaná dopravcovi, a to telefonicky alebo e-mailom na kontaktné údaje uvedené v týchto obchodných podmienkach.
       
10. V prípade zjavnej technickej chyby na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode alebo v priebehu objednávania nie je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar za túto zjavne chybnú cenu. Predávajúci o tejto chybe bez zbytočného odkladu informuje kupujúceho a zašle mu na jeho e-mailovú adresu upravenú ponuku. Upravená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí kupujúcim na e-mailovú adresu predávajúceho.

IV.
Zákaznícky účet

1. Na základe registrácie kupujúceho uskutočnenej v internetovom obchode môže kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru. Kupujúci môže tovar objednávať aj bez registrácie.

2. Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivé všetky údaje. Údaje uvedené v zákazníckom účte je kupujúci povinný pri akejkoľvek ich zmene aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sa považujú za správne.

3. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií potrebných na prístup do jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.

4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.

5. Predávajúci môže zrušiť zákaznícky účet, a to najmä v prípade, ak kupujúci poruší svoje povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy a týchto obchodných podmienok alebo ak kupujúci svoj zákaznícky účet dlhodobo nevyužíva.

6. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to hlavne s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.

7. Kupujúci berie na vedomie, že zákaznícky účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, prípadne nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.

V.
Platobné podmienky a dodanie tovaru

1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť nasledujúcimi spôsobmi:

• bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho v mene EUR  IBAN: IBAN: SK2975000000004034491715, vedený v ČSOB banke,

2. Spolu s kúpnou cenou je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške.

3. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 14 dní od uzavretia kúpnej zmluvy. Ak nedôjde v uvedenej lehote k úhrade, predávajúci je oprávnený odstúpiť od uzavretej kúpnej zmluvy, čo vykoná zrušením objednávky. O zrušení objednávky predávajúci informuje kupujúceho e-mailom.

4. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na bankový účet predávajúceho.

5. Predávajúci nepožaduje od kupujúceho vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu. Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovaru nie je zálohou. Tovar je kupujúcemu dodaný: 1) na adresu určenou kupujúcim v objednávke, 2) prostredníctvom výdajne zásielok na adrese výdajne, ktorú kupujúci určil.

6. Voľba spôsobu dodania sa určuje počas objednávania tovaru.

7. Objednaný tovar, ktorý je na sklade, je zvyčajne expedovaný nasledujúci pracovný deň po obdržaní objednávky alebo okamžite po pripísaní platby na bankový účet predávajúceho. Ak nedôjde k dodaniu do 15 dní, je kupujúci povinný vystaviť daňový doklad o prijatej platbe. Ak dodanie neprebehne do 30 dní, má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy.

8. Náklady na dodanie tovaru v závislosti od spôsobu odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúcim. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe zvláštnej požiadavky kupujúceho alebo povaha tovaru vyžaduje zvláštny spôsob prepravy, nesie kupujúci prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.

9. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, kupujúci je povinný tovar pri dodaní prevziať. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho potrebné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, kupujúci je povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru alebo náklady spojené s iným spôsobom doručenia.

10. Pri prevzatí tovaru od dopravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalu tovaru a v prípade akýchkoľvek závad to bezodkladne oznámiť dopravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nie je kupujúci povinný zásielku od dopravcu prevziať. Prevzatím zásielky kupujúci potvrdzuje, že zásielka spĺňala všetky uvedené náležitosti.

11. Predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Daňový doklad obdrží kupujúci spolu s dodávaným tovarom alebo bude zaslaný na e-mailovú adresu kupujúceho.

12. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodné zničenie, poškodenie alebo stratu tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, keď bol kupujúci povinný tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.

VI.
Odstúpenie od zmluvy

1. Kupujúci, ktorý uzatvoril kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.

2. Lehota na odstúpenie od zmluvy je 14 dní:
    • odo dňa prevzatia tovaru,
    • odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru, ak je predmetom zmluvy niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí,
        ◦ a to bez ohľadu na spôsob prevzatia tovaru či uskutočnenia platby. Uvedená lehota je určená na to, aby sa kupujúci v primeranom rozsahu oboznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru.

3. Kupujúci nemôže mimo iného odstúpiť od kúpnej zmluvy:
    • pri poskytovaní služieb, ak boli s jeho predchádzajúcim výslovným súhlasom splnené pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a predávajúci pred uzavretím zmluvy kupujúceho informoval, že v takomto prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy,
    • pri dodávke tovaru alebo služby, ktorých cena závisí od výkyvov finančného trhu nezávisle od vôle predávajúceho a k nemu môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie od zmluvy,
    • pri dodaní alkoholických nápojov, ktoré môžu byť dodané až po uplynutí tridsiatich dní a ktorých cena závisí od výkyvov finančného trhu nezávisle od vôle predávajúceho,
    • pri dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania kupujúceho alebo pre jeho osobu,
    • pri dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom,
    • pri dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý kupujúci z obalu vybral a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť,
    • pri dodávke zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu, ak porušil ich pôvodný obal,
    • pri dodávke novín, periodík alebo časopisov,
    • pri dodaní digitálneho obsahu, ktorý nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a predávajúci pred uzavretím zmluvy kupujúceho informoval, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy,
    • v ďalších prípadoch uvedených v zákone č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku.

4. Na dodržanie lehoty na odstúpenie od zmluvy musí kupujúci zaslať oznámenie o odstúpení v lehote na odstúpenie od zmluvy. Na vrátenie tovaru je potrebné vopred upozorniť na e-mail predávajúceho v znení: „Jednostranne odstupujem od zmluvy zo dňa DD.MM.RRRR číslo (číslo objednávky) a požadujem vrátenie uhradenej sumy na účet číslo (vaše číslo bankového účtu). Dátum a podpis.“

5. Predávajúci potvrdí kupujúcemu bezodkladne prijatie odstúpenia od zmluvy.

6. Kupujúci, ktorý odstúpil od zmluvy, je povinný vrátiť predávajúcemu tovar do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Kupujúci znáša náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to aj v prípade, ak tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu bežnou poštovou cestou. Tovar musí byť vrátený na adresu sídla predávajúceho osobne alebo ako poštová zásielka či zásielka doručovaná prepravným kuriérom. Zásielky vrátené formou dobierky nebudú prijaté.

7. Kupujúci musí vrátiť tovar predávajúcemu nepoškodený, neopotrebovaný a neznečistený a ak je to možné, v pôvodnom obale. Ak kupujúci vracia tovar poškodený, opotrebovaný alebo znečistený, vzniká predávajúcemu nárok na náhradu škody vzniknutej na tovare a je oprávnený jednostranne započítať túto náhradu proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.

8. Predávajúci vráti bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od prevzatia tovaru po odstúpení od zmluvy, sumu plne zodpovedajúcu cene tovaru a zaplateným nákladom na jeho dodanie, platbou na jeho bankový účet. Predávajúci vráti kupujúcemu prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, ak s tým kupujúci súhlasí a ak mu tým nevzniknú ďalšie náklady.

9. Ak kupujúci zvolil iný, ako najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka, predávajúci vráti kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.

10. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo dovoz tovaru. Predávajúci zároveň kupujúceho upozorňuje, že zmluva nie je uzavretá, ak sú tu oprávnené pochybnosti o skutočnej identite kupujúceho alebo v prípade zjavných chýb v uvádzaných informáciách o tovare alebo cene. Predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho prostredníctvom e-mailovej adresy uvedenej v objednávke a vráti v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy zaplatenú sumu zodpovedajúcu cene tovaru a zaplateným nákladom na jeho dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, a to platbou na jeho bankový účet alebo iným spôsobom, ak s tým kupujúci súhlasí a ak mu tým nevzniknú ďalšie náklady.

11. Tovar môže kupujúci – spotrebiteľ aj vymeniť. Výmenná lehota je 14 dní odo dňa prevzatia tovaru a kupujúci musí predložiť doklad o nákupe. Výmenná je možná iba v prípade, že tovar je nepoužívaný, v pôvodnom obale a nepoškodený. Tovar je možné vymeniť len na adrese sídla predávajúceho, kam je doručený ako poštová zásielka či zásielka doručovaná prepravným kuriérom. Zásielky vrátené formou dobierky nebudú prijaté.

12. Náklady na dodanie vymeneného tovaru kupujúcemu znáša kupujúci. Náklady na výmenu tovaru, ktorú zapríčinil predávajúci, najmä dodaním iného než objednaného produktu, znáša predávajúci.

VII.
Práva z vadného plnenia

1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že tovar pri prevzatí nemá chyby. Predávajúci najmä zodpovedá kupujúcemu za to, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal (kvalita pri prevzatí):
    • tovar má vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak chýba dohoda, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonanej,
    • tovar je vhodný na účel, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa,
    • tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohodnutému vzorku alebo predlohe, ak bola kvalita alebo prevedenie určené podľa dohodnutého vzorku alebo predlohy,
    • tovar je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti,
    • tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

2. Ak sa vada prejaví do šiestich mesiacov od prevzatia tovaru kupujúcim, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí. Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne pri spotrebnom tovare v dobe 24 mesiacov od prevzatia. Toto ustanovenie sa nepoužije na tovar predávaný za nižšiu cenu kvôli vade, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na tovar poškodený jeho obvyklým používaním, na tovar poškodený prírodnými živlami, na tovar poškodený nevhodným alebo neodborným zaobchádzaním alebo vyplýva to z povahy tovaru. Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté v dôsledku nedodržania návodu na použitie alebo informácií uvedených na obale tovaru. Predávajúci nie je povinný nároku kupujúceho vyhovieť, ak preukáže, že kupujúci pred prevzatím o vade vedel alebo ju sám spôsobil.

3. Predávajúci zodpovedá za vady vzniknuté po prevzatí tovaru v 24-mesačnej záručnej dobe alebo v dobe použiteľnosti. V prípade výskytu vady môže kupujúci predávajúcemu predložiť reklamáciu a požadovať:
    • bezplatné odstránenie vady opravou tovaru,
    • odstránenie vady výmenou za nový tovar alebo dodaním chýbajúcej veci,
    • primeranú zľavu z kúpnej ceny,
    • vrátenie kúpnej ceny na základe odstúpenia od zmluvy.

4. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy,
    • ak má tovar podstatnú vadu,
    • ak nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave,
    • pri väčšom počte vád tovaru.
      
5. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadne práv z vadného plnenia sa riadia ustanoveniami § 619 až 627 Občianskeho zákonníka a zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.

VIII.
Reklamačný poriadok (reklamácia a záruka tovaru)

1. Kupujúci je povinný dodaný tovar prezrieť a bez zbytočného odkladu informovať predávajúceho o zistených vadách. Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu u predávajúceho bez zbytočného odkladu po zistení vady tovaru počas záručnej lehoty a kontaktovať predávajúceho e-mailom. V e-maile kupujúci uvedie nasledujúce údaje:
        ◦ meno a priezvisko a kontakt na kupujúceho,
        ◦ číslo objednávky (uvedené v potvrdení objednávky) alebo číslo dokladu, ktorý kupujúci obdržal spolu s tovarom,
        ◦ druh tovaru, ktorý je predmetom reklamácie,
        ◦ špecifikáciu druhu vady tovaru (ako sa vada prejavuje a aký konkrétny nárok z odpovednosti za vadu kupujúci uplatňuje).

2. Miestom uplatnenia reklamácie poškodeného alebo vadného tovaru je sídlo predávajúceho uvedené v týchto obchodných podmienkach. Ak kupujúci uplatní právo z vadného plnenia, predávajúci mu e-mailom potvrdí prijatie reklamácie a informuje o spôsobe vybavenia reklamácie vrátane vykonania opravy.

3. Predávajúci rozhodne o reklamácii bezodkladne, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady podľa druhu výrobku alebo služby. Reklamácia vrátane odstránenia vady bude vybavená bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, keď prejav vôle kupujúceho (uplatnenie práva z vadného plnenia) dorazí k predávajúcemu.

4. Predávajúci informuje kupujúceho o výsledku reklamácie e-mailom. Do tej doby sa predpokladá, že reklamácia ešte nebola vybavená.

5. Záručná doba sa predlžuje o čas od uplatnenia reklamácie do jej vybavenia alebo do doby, kedy bol kupujúci povinný si tovar vyzdvihnúť. Ak dôjde k výmene tovaru alebo jeho časti, uplatňuje sa zodpovednosť predávajúceho ako by išlo o kúpu nového tovaru alebo jeho časti.

6. Záruka sa nevzťahuje na opotrebenie spôsobené bežným používaním výrobkov.

7. V prípade oprávnenej reklamácie hradí predávajúci minimálne náklady spojené so zaslaním tovaru späť. Ak si kupujúci zvolí drahšie doručenie oproti bežnej pošte alebo inej najlacnejšej variante, predávajúci vráti len sumu zodpovedajúcu cene najlacnejšej dopravy, ktorú mal kupujúci na trhu k dispozícii v čase odoslania.

8. V prípade neoprávnenej reklamácie je predávajúci povinný vydať písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Kupujúci - spotrebiteľ v takom prípade nemá nárok na náhradu žiadnych nákladov spojených s uplatnením reklamácie. Súčasne ani predávajúci nemá nárok na náhradu nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s neoprávnenou reklamáciou.

IX.
Ochrana osobných údajov

1. Prevádzkovateľom osobných údajov podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „GDPR”) je SolarEco SK s.r.o., IČO: 56401965, so sídlom: Nováčany 801, 044 21 Nováčany, Slovensko, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Košice, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 60059/V(ďalej len „prevádzkovateľ“).

    Kontaktné údaje správcu sú
    • Adresa: Nováčany 801, 044 21 Nováčany, Slovensko
    • Email: email@solareco.sk
    • Telefón:

2. Svoju informačnú povinnosť voči kupujúcemu v zmysle čl. 13 GDPR týkajúcu sa spracúvania osobných údajov kupujúceho pre účely plnenia kúpnej zmluvy, pre účely jednania o tejto zmluve a pre účely plnenia verejnoprávnych povinností prevádzkovateľa, plní prevádzkovateľ prostredníctvom dokumentu Ochrana osobných údajov.

X.
Doručovanie

1. Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty.

2. Kupujúci doručuje predávajúcemu korešpondenciu na e-mailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci doručuje kupujúcemu korešpondenciu na e-mailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v objednávke.

XI.
Mimosúdne riešenie sporov

1. Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, IČO: 17 331 927, internetová adresa: https://www.soi.sk. Platformu pre riešenie sporov online nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.

2. Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/A, 827 15 Bratislava, internetová adresa: http://www.esc-sr.sk, je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online).

3. Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vymedzený rozsah dozoru nad dodržiavaním zákona č. 250/2007 Z. z., o ochrane spotrebiteľa.

XII.
Záverečné ustanovenia

1. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke predávajúceho.
   

2. Všetky právne vzťahy vzniknuté medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, potom sa strany dohodli, že vzťah sa riadi právnym poriadkom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov.

3. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 3 ods. 1 písm. n) zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na diaľku.

4. Všetky práva k webovej stránke predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotografií, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, náležia predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webovú stránku alebo jej časť bez súhlasu predávajúceho.

5. Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho používania v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku, a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať alebo neoprávnene využívať softvérové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod.

6. Kupujúci týmto preberá na seba nebezpečenstvo zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.

7. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná.

8. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť alebo dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas doby účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.

Tieto obchodné podmienky sú účinné od 1. 10. 2024.